Na mijn opleiding aan Nyenrode University (International Business School), werd ik diamantair. Van 1974 tot 1982 werkte ik als exportmanager – met een accent op Scandinavië – bij een Zwitsers bedrijf in briljanten juwelen. Daarna richtte ik mij op het bedenken, ontwikkelen en vermarkten van technische en sociale innovaties. Op basis van “Bio-mimi-cri” werk ik momenteel aan de combinatie van inktbeveiliging ter voorkoming van kledingdiefstal “CombiClip” met RFID (Radio Frequency Identification – chiptechnologie), waarmee het gehele Supply Chain Management Systeem (Track & Trace) binnen Europese Kleding Filiaal Bedrijven wordt geoptimaliseerd.
Op mijn 50ste verjaardag in 1998, heb ik de bouw van een schooltje voor kasteloze scholieren in Zuidoost India in Thiruvertriyur geïnitieerd. In 1999 gingen we van start met 27 scholieren; 20 jaar later in 2018 telde de school meer dan 1.000 kinderen. In al die jaren konden enkele duizenden kinderen hun diploma behalen en daarmee de start maken bij de verdere opbouw van een solide bestaan. Ik prijs mij gelukkig dat ik een kleine bijdrage aan hun educatie heb mogen leveren.
Van 2009 tot 2014 was ik voorzitter van het Filharmonisch Orkest ’s Hertogenbosch (FOH). In die periode mocht ik de initiator zijn van het FOH Jeugd Orkest en het componeren van de Brabant Symfonie. Op die manier heb ik een bijdrage mogen leveren aan cultuur.
Van 2015-2017 was ik voorzitter van het Dierentehuis ’s Hertogenbosch. In die periode nam ik het initiatief tot de beleidsnotitie “Dierenwelzijn in ’s-Hertogenbosch”. Daarmee heb ik iets mogen bijdragen aan de natuur.
In 2016 was ik de initiatiefnemer van de Stichting Nationaal Jeugd Ontbijt. Tegenwoordig ondergebracht in een Social Enterprise genaamd het ‘Nederlands Jeugd Ontbijt’. Het Nederlands Jeugd Ontbijt stelt zich ten doel om kinderen die om allerlei redenen zonder ontbijt aan hun dag moeten beginnen, elke week opnieuw van 7 gratis voedzame ontbijtjes te voorzien. Dit biedt hen een solide basis voor een dag waarin zij zich kunnen ontwikkelen op een manier waar zij recht op hebben. Daarmee mag ik iets bijdragen aan het welbevinden van jonge scholieren.